Lifestylový obsah, který inspiruje, vzdělává i baví, najdeš na webu Refresher.
Články o módě, hudbě, sportu či jiných zajímavostech najdeš na webu Refresher. Čti rozhovory se zajímavými osobnostmi, otestuj se v kvízech, načerpej inspiraci, co sledovat, poslouchat nebo jaké trendy právě letí. Sleduj lifestylový obsah na webu Refresher.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na www.refresher.cz
Vyzkoušej klub REFRESHER+ už od 25 Kč během prvních tří měsíců 😱
Vincenc Novák
3. února 2024 v 12:00
Čas čtení 0:37

Fiasko trolejbusů v Praze. Na nové lince je musely nahradit autobusy, výrobce čelí velkým sankcím

Kategorie:
Česko
Uložit Uložené
Fiasko trolejbusů v Praze. Na nové lince je musely nahradit autobusy, výrobce čelí velkým sankcím
Zdroj: Dopravní podnik hl. m. Prahy

Dopravní podnik hlavního města Prahy ve čtvrtek spustil po více než 53 letech první pravidelnou trolejbusovou linku. Start provozu ale poznamenaly technické závady, kvůli kterým na lince místo části trolejbusů jezdí klasické naftové autobusy.

Nová linka s číslem 58 spojuje Palmovku s Čakovicemi a Miškovicemi. Spojení nahradilo předchozí autobusovou linku 140, která jezdila po stejné trase. Cestující však na části spojů i nadále potkávají naftové autobusy.

1. února 2024 v 7:15 Čas čtení 0:55 Trolejbusy v Praze nahrazují autobusy. Podívej se, která linka končí Trolejbusy v Praze nahrazují autobusy. Podívej se, která linka končí

Podle serveru ZDopravy.cz jezdily na lince v den zahájení provozu pouze dva trolejbusy. V pátek dopravní podnik nasadil čtyři, jeden z nich však musel být záhy odstaven. Důvodem jsou problémy se sběrači, pomocí kterých stroje sbírají elektřinu z trolejového vedení. Výrobce na místo vyslal techniky, kteří se snaží závady postupně odstraňovat. 

Dopravní podnik závady reklamuje a u výrobce uplatňuje smluvní sankce, které už dosáhly 56 milionů korun.

Problémové trolejbusy

Nově budovaná pražská trolejbusová síť se s problémy potýká již několik let. V roce 2022 dopravní podnik vyhlásil vítěze soutěže na 15 kloubových trolejbusů, kterým se stala společnost SOR. Výrobce dodal stroje se značným zpožděním. Praha měla nové trolejbusy obdržet již do konce roku 2022, k pravidelnému provozu však byly připraveny až na konci loňského prosince.

Domů
Sdílet
Diskuse