V Polsku probíhá cenová válka dvou největších obchodních řetězců. Jejich konflikt není žádnou novinkou, agresivní marketing a cenové války v Polsku probíhají už déle.
Biedronka dříve přišla s billboardovou kampaní, v níž zmiňovala, že má už 22 let nízké ceny, které jsou levnější než v Lidlu. Tento spor se dostal až k soudu, kde bylo rozhodnuto, že Biedronka billboard nesmí používat. Od té doby začala Lidl zmiňovat nepřímo a prohlašuje, že je levnější než její drahá konkurence.
Agresivní marketing obchod aplikuje i před prodejnami, kde má umístěné cedule s nápisy „Navštivte nejlevnější obchod“. Nejčerstvější zprávou jsou však hromadné SMS zprávy, které Biedronka rozeslala svým zákazníkům. Srovnávala v nich své ceny se svou drahou konkurencí.
Textové zprávy se týkaly ceny másla Extra Mleczna Dolina. To mělo v Biedronce při nákupu tří kusů stát 2,95 zlotého (17 korun). Obchod ve zprávě upozornil, že v Lidlu stojí o 16 procent více, a to 3,45 zlotého (20 korun). Mezitím si zákazníci Lidlu mohli aktivovat akci, díky které máslo koupili za 2,85 zlotého (16 korun), což je méně než právě v Biedronce.
Lidl není nevinný
Biedronka zprávy však nerozeslala jen tak. Předcházel tomu marketingový tah Lidlu, který ve své celostátní reklamě oznámil, že vyhrává 3:0 nad Biedronkou. Není tedy divu, že se válkou mezi řetězci začíná zabývat i veřejnost. Existují návrhy, které berou v úvahu nahlášení této skutečnosti Úřadu pro hospodářskou soutěž a ochranu spotřebitele.
Server i.pl uvádí, že i když mohou být neustálé války a srovnávání cen otravné, tak by měl být běžný spotřebitel jedině rád, že k nim dochází, protože díky nim může vybírat z atraktivních a nízkých cen.