Lifestylový obsah, který inspiruje, vzdělává i baví, najdeš na webu Refresher.
Články o módě, hudbě, sportu či jiných zajímavostech najdeš na webu Refresher. Čti rozhovory se zajímavými osobnostmi, otestuj se v kvízech, načerpej inspiraci, co sledovat, poslouchat nebo jaké trendy právě letí. Sleduj lifestylový obsah na webu Refresher.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na www.refresher.cz
Vyzkoušej klub Refresher+ už od 0 Kč 😱
Karolína Fejtová
14. března 2024 v 9:36
Čas čtení 0:57

Dva známé obchodní řetězce si jdou v Polsku po krku. Spor skončil až u soudu

Kategorie:
Zahraničí
Uložit Uložené
Dva známé obchodní řetězce si jdou v Polsku po krku. Spor skončil až u soudu
Zdroj: Unsplash/Prime Press Photo

V Polsku probíhá cenová válka dvou největších obchodních řetězců. Jejich konflikt není žádnou novinkou, agresivní marketing a cenové války v Polsku probíhají už déle.

Biedronka dříve přišla s billboardovou kampaní, v níž zmiňovala, že má už 22 let nízké ceny, které jsou levnější než v Lidlu. Tento spor se dostal až k soudu, kde bylo rozhodnuto, že Biedronka billboard nesmí používat. Od té doby začala Lidl zmiňovat nepřímo a prohlašuje, že je levnější než její drahá konkurence.

13. března 2024 v 10:08 Čas čtení 0:43 Zaměstnanci velké německé aerolinky stávkují. Dotkne se to i spojů s ČR Zaměstnanci velké německé aerolinky stávkují. Dotkne se to i spojů s ČR

Agresivní marketing obchod aplikuje i před prodejnami, kde má umístěné cedule s nápisy „Navštivte nejlevnější obchod“. Nejčerstvější zprávou jsou však hromadné SMS zprávy, které Biedronka rozeslala svým zákazníkům. Srovnávala v nich své ceny se svou drahou konkurencí.

Textové zprávy se týkaly ceny másla Extra Mleczna Dolina. To mělo v Biedronce při nákupu tří kusů stát 2,95 zlotého (17 korun). Obchod ve zprávě upozornil, že v Lidlu stojí o 16 procent více, a to 3,45 zlotého (20 korun). Mezitím si zákazníci Lidlu mohli aktivovat akci, díky které máslo koupili za 2,85 zlotého (16 korun), což je méně než právě v Biedronce.

Lidl není nevinný

Biedronka zprávy však nerozeslala jen tak. Předcházel tomu marketingový tah Lidlu, který ve své celostátní reklamě oznámil, že vyhrává 3:0 nad Biedronkou. Není tedy divu, že se válkou mezi řetězci začíná zabývat i veřejnost. Existují návrhy, které berou v úvahu nahlášení této skutečnosti Úřadu pro hospodářskou soutěž a ochranu spotřebitele.

Server i.pl uvádí, že i když mohou být neustálé války a srovnávání cen otravné, tak by měl být běžný spotřebitel jedině rád, že k nim dochází, protože díky nim může vybírat z atraktivních a nízkých cen.

Domů
Sdílet
Diskuse