Depo Zličín mělo být 62. stanicí v síti pražského metra. Podle původních plánů měla nová stanice obsloužit plánované záchytné parkoviště a rozsáhlou výstavbu, která se v oblasti plánuje.
Jak informoval deník ZDopravy.cz, pražský dopravní podnik ukončil plány na novou konečnou linky B na popud vedení hlavního města. Podle náměstka pro dopravu a bývalého primátora Zdeňka Hřiba (Piráti) by stanici pravděpodobně nevyužíval dostatečný počet cestujících, aby její stavba dávala ekonomický a dopravní smysl.
Proti tomu se ohradil Hřibův předchůdce Adam Scheinherr (Praha Sobě), který poukázal na to, že nová stanice již obdržela pravomocné územní rozhodnutí a dopravní podnik již uzavřel i smlouvu s projektantem.
„Proč odklad stavby nedává smysl? Celé depo brzy čeká kompletní rekonstrukce. S tím náš plán chytře počítal, koordinace by ušetřila náklady i čas. Takhle se v depu bude kopat dvakrát...,“ uvedl Scheinherr, podle nějž se již v místě nepočítá ani s výstavbou zmiňovaného parkoviště, které by mělo vzniknout v jiné poloze.
Architekt o ničem nevěděl
Poněkud překvapeně se pro server iRozhlas.cz o konci plánů vyjádřil samotný architekt stanice Petr Stolín, který se svým návrhem vyhrál v unikátní architektonické soutěži. Na otázku, zda věděl, že dopravní podnik projekt zastaví, odpověděl záporně. „Ne, neoznámili nám vůbec nic. Už delší dobu žijeme v absolutní nevědomosti ohledně toho, co se s metrem děje,“ uvedl Stolín.
Architekt také řekl, že ve svém návrhu vzal v potaz požadavek zadavatele, tedy zohlednit plánované záchytné parkoviště a bytovou výstavbu v okolí. Vyjádřil také naději, že rozhodnutí o ukončení projektu není definitivní.
Stanice Depo Zličín měla být novou konečnou linky B, jako jedna z mála stanic v pražském metru by byla povrchová. Jejím cílem bylo obsloužit plánovanou bytovou zástavbu a umožnit Středočechům plynulý přestup z auta na MHD již na samé hranici metropole. Se zahájením stavby se podle plánů počítalo do dvou let.