Problémy způsobil výpadek zabezpečovacího zařízení ETCS. Vlaky tak musely na některých koridorech z preventivních důvodů zastavit.
Mluvčí hasičů Správy železnic Martin Kavka dle serveru Novinky uvedl, že za výpadkem služby stojí nefunkční GSM-R signál, který spravuje externí dodavatel. „Správa železnic intenzivně pracuje na nápravě,“ uvedly České dráhy na síti X.
„Bezpečnostní systémy během výpadku ETCS vypnuly. Na takové situace je Správa železnic připravena a aktivoval se předem připravený bezpečnostní scénář,“ dodal Kavka.
Kvůli tomu ale došlo k omezení v dálkové i regionální dopravě. Zpoždění u některých vlaků už dosáhlo i jedné hodiny. Ačkoliv byl totiž provoz po několika desítkách minut obnoven, vlaky musí z bezpečnostních důvodů jezdit pomaleji, maximální rychlostí 100 kilometrů za hodinu.
Výpadek se týká jen souprav na koridorech využívajících ETCS. Aktuální informace o zpoždění najdeš na stránkách Českých drah. Systém začal dopravce využívat v lednu tohoto roku na tratích Česká Třebová – Olomouc – Přerov, následně Břeclav – Bohumín, následně Česká Třebová – Břeclav a také na koridoru Praha-Běchovice – Česká Třebová.